Witaj w małopolskim portalu weselnym

Wybór lokalu, w którym odbędzie się przyjęcie weselne nie jest łatwym zadaniem. Przed podpisaniem umowy należy zadać managerowi szereg istotnych pytań, które w większości dotyczą, niestety, ukrytych kosztów. Po ustaleniu menu oraz godziny rozpoczęcia przyjęcia należy ustalić sposób powitania państwa młodych (czy życzą sobie, by powitanie było tradycyjne, chlebem i solą, czy chcą być powitani w inny sposób) oraz omówić kwestię poczęstunku gości szampanem (kto zapewnia szampana – lokal czy narzeczeni; w przypadku gdy lokal – czy jest on wliczony w cenę). W przypadku pozostałych alkoholi, jeśli zakupione zostały poza lokalem, manager może żądać opłaty za przechowanie i schłodzenie butelek – tak zwanego korkowego. Istotna jest także kwestia tortu weselnego, tutaj także należy ustalić kto go zapewnia i czy stanowi on dodatkowy koszt. Warto także zapytać o szatnię dla gości oraz … toalety, a konkretnie – czy i w jakiej ilości lokal zapewnia papier toaletowy, papierowy ręcznik czy mydło, kto będzie dbał o czystość toalet i jak często będą uzupełniane ewentualne braki środków higienicznych. W przypadku stłuczonych naczyń należy ustalić czy i w jakiej wysokości będzie obowiązywała opłata. Ważne dla państwa młodych powinno być także to, czy w lokalu jest osobne pomieszczenie, zamykane na klucz bądź sejf, w którym będą mogli przechować rzeczy osobiste czy prezenty. Jeśli narzeczeni założyli, że zabawa będzie trwała do określonej godziny, powinni zastrzec możliwość przedłużenia wynajmu sali za dodatkową opłatą. Warto zapytać także o … agregator prądotwórczy, na wypadek awarii prądu. Umowa natomiast powinna być skonstruowana w taki sposób, by narzeczeni mogli czuć się bezpiecznie – istotne jest więc, by manager w przypadku wydarzeń losowych uniemożliwiających organizację wesela był w stanie zapewnić inny lokal.